Tip 2 Diyabet Cerrahisi

Tip2 diyabet halk ağzıyla şeker hastalığıdır. Pankreastaki insülini salgılayan hücreler bulunur. Bu hücreler sağlıklı çalışır. Ancak salgılanan insülin vücuttaki diğer organların üzerindeki etkisi azalır. Bu azalmayla birlikte vücuttaki insülin oranı yükselir. Yani kandaki şeker miktarı yükselir. Tabii bu hastalık uzun seyirli olduğu için de organlar üzerindeki etkisi oldukça olumsuzdur. Bu durumda en önce karaciğer, göz ve böbrekler etkilenir. Organların yapısını ve işleyişini bozabilir. Bu nedenle de şeker hastalarının kan şeker oranının normal olması için tedavi görmesi gerekir.

Cerrahi sonunda diyabetlerinde ciddi anlamda azalma, kan şekerlerinde düzelme ve bazı hastalarda da tamamen düzelme görülür.

Tip 2 Diyabet Tedavisi

Bu ameliyatlar obezite ameliyatı gibidir ve metobolik cerrahidir. Pankreasla ilgili olduğu için metobolik hastalıklar sınıfına girer. Ön kontrolle doktor hangi tedaviyi uygulayacağına karar verir.

• Tüp mide ameliyatı,
  • Gastrik bypass ameliyatı,
  • Duodenal switch ameliyatı şeklinde üç yöntemle tedavi bulunur.

Normalde insanlarda pankreasta insülin rezerve edilir. Bu dolaşım sistemlerinde etkilidir. Ancak tip2 diyabet hastalarında bu rezervler bozulur. Tip2 diyabet cerrahisinde bu insülin rezervleri hastaların dolaşım sistemlerinde etkili olmaya başlar. Böylece kan şekeri düşerek Tip2 diyabetleri tedavi edilmiş olur.

Metobolik cerrahi özellikle sindirim sistemine ait GLP-1, Peptit YY, Ghrelin hormonları üzerinde önemi olumlu değişiklikler yapar ve Tip2 diyabet hastalığını tedavi eder.

Tedavinin Sonuç Vermesi İçin Önemli Noktalar Nelerdir?

Şeker hastalığının düzelmesinde diyabetin süresi, kullandığı ilaçlar, ilaçların dozu ve ne kadar süredir kullandığı, diyabete bağlı organlarda bir hasar olup olmadığı önemlidir. Eğer bu sıralananlar varsa ve insülin iğnesine başlanmışsa bu cerrahinin olumlu etkisinin gerçekleşme oranı düşer.

Gastrik bypass ve Duodenal switch tadavisi alan hastalar ömür boyu vitamin ve mineral alması gereklidir. Çünkü bu ameliyatlar sırasında emilim kusuru oluşabilir. Bu hastaların uzun süre doktor kontrolü altında olmaları gereklidir.

Tip2 Diyabet Cerrahisi Kesin Çözüm Müdür?

Tip2 diyabet cerrahisinde ameliyat tipleri çok önemlidir.

Tüp mide ameliyatında başarı % 60-70

Gastrik bypass ameliyatı başarı % 80-85

Duodenal switch ameliyatı başarı % 90-95 oranındadır.