Sivilce İzi – Akne Skarı Tedavisi

Akne izleri kadın erkek fark etmeksizin pek çok insanın görünümlerinden rahatsız olmalarına neden olmaktadır. Bu izlerin nedenleri birbirlerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Bazı sivilceler kendiliğinden yok olma eğilimlerine sahip olsalar da bazıları yüzde mutlaka iz bırakmaktadır. Bireylerin sivilceleri ile oynamaları ve onları tahrip etmeleri de sivilcelerin yüzde çeşitli izler bırakmasına neden olmaktadır. Sivilce izi akne skarı tedavisi bu noktada devreye giren ve büyük faydaları olan bir tedavi sistemimdir.

Akne Skarı Tedavisi

Akne skarı sözlük anlamı ile sivilce izi demektir. Kişilerin akne skarı için birden fazla tedavi yöntemi ile karşılaşmaları normaldir. Gelişen tıp bu alanda oldukça çeşitlenme yaşanmasına olanak sağlamıştır. Fakat akne skarı için seçilecek tedavi yönteminin doktor tarafından belirlenmesinde yayar vardır. Çünkü sivilcenin yarattığı hasarın boyutu ve hangi bölgede hasar bıraktığı tedavi yöntemlerini seçerken değişikliğe gidilmesine neden olmaktadır.

Akne skarı için uygulanan tedavi yöntemlerinden biri dermapen dermaroller uygulamasıdır. Bu yöntem ile ucunda ufak iğneler bulunan bir aparat yardımı ile cilde hasar verilmektedir. Bu hasarın kontrollü olması ve sonrasında verilen vitaminler sayesinde derinin kendini yenilemesi sağlanmaktadır. Böylelikle hızlı bir şekilde yenilenen deri akne skarlarından arınmaktadır.

Sivilce izleri için izlenen bir diğer tedavi yöntemi de lazer tedavisidir. Sorunlu bölgeye lazer atışları yapılarak aynı dermaroller ve dermepen uygulamalarında olduğu gibi kontrollü bir hasar verilmektedir. Bu da cildin kendini yenileme sürecine ve kolajen üretimine etki etmektedir. Fakat lazer yöntemi ile sivilce tedavisi tam anlamıyla güneşten bir korunma gerektirmektedir. Bu sebepten ötürü lazerle akne skarı tedavilerinin yaz aylarında uygulanmaları tavsiye edilmemektedir.

Altın iğneleme uygulaması da sivilce lekelerinin çözümünde kullanılan lazer yöntemlerinden biridir. Fakat bu yöntem diğerlerinden biraz daha gelişmiştir. İçerdiği altın iğne derinin direkt olarak hasarlı bölgesine nokta lazer atışları yapılmasına imkân vermektedir. Bu işlem derinin alt tabakasında oluştuğu için deride herhangi bir sorun oluşturmamaktadır. Altın iğneleme uygulaması ile sivilce tedavilerinin yazın da yapılabilmesi bireylerin bu tedavi yöntemini diğer lazer tedavilerine göre daha çok seçmelerini sağlamıştır.