Selülit Tedavisi

Selülit pek çok kadının ortak problemlerinden biridir. Bu problemin nedenlerine inildiğinde ortaya birden fazla sorun çıkmaktadır. Selülit tedavisinin de birden fazla yöntemi bulunmaktadır. Fakat pürüzsüz bir görünüm elde edebilmek için bu tedavi yöntemlerini desteklemek bir şarttır.

Seülit Tedavisi

Öncelikle selülitin neden oluştuğunu anlamak tedavinin anlaşılmasında da etkili olacaktır. Selülit, özellikle kadınların deri altlarındaki dolaşım bozukluklarının meydana gelmesi sonrasında oluşmaktadır. Dolaşım bozukluğu sonrasında ise yağ dokuları ve bağ dokularının dizilimleri arasında sorunlar meydana gelmektedir. Meydana gelen bu sorunlar özellikle baldır kısımlarında portakal kabuğumsu bir görüntüye neden olmaktadır. Dolaşım bozukluğunun meydana gelmesi için olağanüstü bir problem aramaya gerek yoktur. Kadınların yaratılışları gereği selülit oluşturmaya meyilleri vardır.

Oluşan selülitlerin birden fazla tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntemlerden ilki karboksiterapi yöntemidir. Bu yöntem karbondioksit gazının deri altına verilmesi ile yapılmaktadır. Karbondioksit gazının deri altındaki hücrelerde emiliminin gerçekleşmesinden sonra hücreler belli bir düzene girmektedir. Ayrıca tedavinin uygulandığı bölgelerde kan dolaşımı hızlanmaktadır. Bu da selülit görünümünde ciddi miktarda azalma yaşanmasını sağlamaktadır. karboksiterapi oldukça acısız ve hızlı bir tedavi biçimidir. Seanslara düzgün bir katılım sağlandığında iyi sonuçlar alınmaktadır.

Mezoterapi ise bir diğer selülit tedavisidir. Selülit mezoterapisinde bu tedavi için fayda sağlayacak olan ilaçlar, hyaluronik asit ve vitaminlerden oluşan bir karışım hazırlanmaktadır. Hazırlanan bu karışım önceden lokal anestezi ile uyuşturulmuş olan sorunlu bölgeye şırınga ile uygulanmaktadır. Selülit mezoterapisi deri altındaki bozulmuş yapıların yeniden düzene girmesini sağlamaktadır. Her seansta faydasını biraz daha hissettirmektedir. Tüm seanslar bittiğinde ise istenilen görünümün elde edildiği bilinmektedir.

Selülit bir kere tedavi edildiğinde tamamen ortadan kaldırılan bir problem değildir. Kadınların vücutları bu sorunu üretmeye meyillidir. Fakat tedaviden sora selülit oluşumunu engellemek mümkündür. Kişiler dengeli beslenerek ve spor yaparak selülit oluşumuna karşı durup tedavilerine destekte bulunabilmektedir. Bunun yanı sıra alınan E ve A vitaminlerinin de selülit tedavisinde oldukça yardımcı olduğu bilinmektedir. Ancak bu önlemler tek başına selülit tedavisi için yeterli değildir. Öncesinde mutlaka bir dermatolojik tedaviden geçmiş olmak gerekmektedir.