Pankreas Kanseri Cerrahisi

Kanser, kontrol dışı hücre büyümesi ile karakterize edilen bir hastalıktır.  Kanser değişmiş hücreler kontrolsüz bir şekilde tümör adı verilen doku yığınları veya kitleler oluşturur. Kanser, trilyonlarca hücreden oluşan insan vücudunda hemen hemen her yerde başlayabilir. Kanser nerede başlarsa başlasın ciddiye alınması gereken bir hastalıktır. Kanser tedavisi ile ilgili en önemli şey kanseri erken teşhis edilmesidir.

,Pankreas önemli iç ve dış salgı görevleri olan bir organdır.  Karın boşluğunda bel bölgesine yakın durur ve ortalama boyu 15-25 cm kadardır. Pankreas farklı hormon ve enzimler salgılayarak metabolizmamızda önemli görevler üstlenir. Bunlardan en bilinenleri insülin ve glukagon hormonlarıdır. Bu iki hormondan insülin kan şekeri olarak bildiğimiz kan glikoz seviyesini düşürürken glukagon açlık durumunda vücuttaki enerji stoklarının parçalanarak kan glikoz seviyesinin düşmemesini sağlar. Şeker hastalığı olarak bilinen diabet hastalığı pankreasın yerine getirdiği bu işlevin bozulması ile ortaya çıkar. Bu nedenle farkına varması güç olan pankreas kanserinin belirtilerinden birisi bazen diabet hastalığın ortaya çıkmasıdır.

Pankreas kanserinin net belirtileri olmamakla birlikte, sarılık, kilo kaybı, halsizlik, ağrı, diabet gibi belirtileri vardır. Pankreas kanserinin neden olarak ise en çok sigara bağımlılığı gösterilmektedir.

Pankreas kanseri tedavisinde cerrahi, kemoterapi ve radyo terapi yöntemlerinden biri ya da bir kaçı hastanın ve hastalığın durumuna göre kullanılır.  Cerrahi girişimlerde pankreas on iki parmak bağırsağı ve safra kanallarına komşuluğu bulunduğundan bu kısımda olan tümörlerin alınabilmesi için bu bölgenin tamamı alınır. Bu operasyonlarda en önemli konu bu üç organın ilişkilerinin, işlevlerini yerine getirebilmesi için korunmasıdır. Bu noktada hekim tecrübesi oldukça ön plandadır.

Pankreas kanserinde tümörün konumu ve tipine göre farklı tedavi metotları ve girişimler uygulanır. Bu yüzden başarı şansı erken teşhis ile doğru orantılı olarak gelişir.

Pankreas kanserinde cerrahi girişim karmaşık ve zor bir operasyondur, bu nedenle doğru hastane ve hekim seçimi son derece önemlidir. Bu gibi operasyonlarda hastanın yakından takip edilmesi, teşhis ve tiplendirmenin doğru yapılması tedavinin başarı şansını direkt etkileyen faktörlerdir.