Migren Tedavisi

Migren insanların günlük yaşamlarını etkileyen en önemli hastalıklardan biridir. Tetiklenmesi sonrasında baş ağrısı ve mide bulantısı olarak kendini göstermektedir. Şiddetli olan ağrıların geçme süreçleri de bir hayli uzundur. Bu hastalık için birden fazla tedavi yöntemi bulunmaktadır. Botoksla migren tedavisi de oldukça etkili olan tedavi yöntemlerinden biridir.

Botoksla Migren Tedavisinin Özellikleri

Kronik migren ağrılarını geçirmek için oldukça fazla ilaç kullanımının gerekli olduğu bilinmektedir. Fakat artık botoks bu hastalık için ilaç kullanma devrini bir rafa kaldırmıştır. Botoks işlemi ile migreni tetikleyen sinir uçlarına istenilen etki sağlanmaktadır. Bu sayede kronik migren hastalarının yaşadıkları problemlere çare olunmuştur.

Kronik migren ağrısından botoks ile kurtulmak isteyen bireyler ilk aşamada iyi bir doktor bulmak zorundadır. Daha sonra botoksun uygulanma aşamasına geçilmektedir. Migren tedavisinde etkili olan botoks hastaların birden fazla bölgesine uygulanmaktadır. Bu bölgeler alın, ense, boyun ve şakaklar olmak üzere dört ana kısımdan oluşmaktadır. Migren için uygulanan botoks işlemi normal botokslardan biraz daha incelik istemektedir. Çünkü migrenin engellenebilmesi için doğru noktalara botoks uygulanması gerekmektedir. Bazı hastaların omuzlarına da botoks iğnesinin yapıldığı bilinmektedir.

Botoks işleminin ilk seansından sonra anında fayda göstermediği bilinmektedir. Fakat işlemin ikinci seansından sonra kronik migren ağısı çeken hastalarda bir rahatlama görülmektedir. Hastalığın tedavisi için uygulanan bu seanslar iki aylık süreçlere bölünerek tekrarlanmalıdır. Seansların arasının uzatılması ya da hastaların seanslara devam etmemeleri tedavi sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu sebepten ötürü hastaların doktor tavsiyelerini yerine getirmeleri ve seanslarına düzgün bir biçimde devam etmeleri gerekmektedir. Kronik migren ağrısı için botoks uygulaması yaptıramayacak kişiler de bulunmaktadır. Bu işlemi hamile kadınların ya da emziren annelerin yaptırmaları doktorlar tarafından tavsiye edilmemektedir. Ayrıca kan sulandırıcı ilaçları kullanan hastalar da bu yönteme başvuramamaktadır. Fakat bunların haricinde kronik migren ağrılarının tedavisinde botoks kullanmanın bir şartı bulunmamaktadır. Kadın, erkek, genç ya da yaşlı fark etmeksizin bu hastalığa karşı yaşam kalitesini artırmak botoks yöntemi ile mümkündür. Hastaların sadece iyi bir doktor seçmeye dikkat etmeleri gerekmektedir.