Mide Küçültme Ameliyatı

Bir diğer adı Bariatrik Cerrahi olan mide küçültme ameliyatı obezite (Çeşitli nedenlerle görülen aşırı kilolu olma hali) olan kişilerce tercih edilen bir yöntemdir. Mide küçültme operasyonu obezite için kalıcı bir yöntemdir.

• Ameliyat sonrası 40-60 kilo verir. Hasta yeniden kilo almaz.
  • Aşırı kiloyla beraber görünen komşu hastalıklar (şeker, tansiyon, eklem, kalp-damar, vb.) önlenir.
  • Diyet, egzersiz ve ilaç tedavisine rağmen yeterli sonuç alınamadığında uygulanır.
  • Midenin yaklaşık %80’lik kısmının cerrahi yöntemle alınır.
  • Ameliyat sonrasında mide bağırsak sistemindeki açlık-tokluk ve kan şekeri kontrolü sağlayan hormonların çalışması normal düzenine girer.
  • Midenin küçüldüğü için daha az gıda ve kalori alınır böylece kişi doğal olarak zayıflamaya devam eder.
  • Mide küçültme ameliyatından sonra düzelen metabolik bozukluklar kilo verme sürecinden bağımsız olarak gerçekleşir.

Mide Küçültme Ameliyatı Gastrik Bypass Ameliyatından İyi Mi?

Mide küçültme ameliyatının gastrik bypass ameliyatına göre pek çok avantajı vardır. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

• Mide bağırsak sisteminde gıda geçiş her zamani gibi normal yolunu izler.
  • Yabancı bir cismin vücutta kalmasına gerek yoktur.(mide kelepçesi gibi)
  • Hastanede daha az süre kalınır.
  • Fazla kilonun %50-60’ının kısa sürede kolaylıkla verilmesini sağlar.
  • Mide küçültme ameliyatından sonra metabolik bozukluklar daha çabuk düzelir.

Kimlere Mide Küçültme Yapılır?

Her şeyden önce bir endokrinoloji ve metabolizma hastalıkları uzmanına başvurmak çok önemlidir. Hastanın metabolik değerleri ve hormonal dengesi uygun değilse mide küçültme ameliyatı yapılmamalıdır. Obeziteye (Aşırı şişmanlık) neden olan faktörlerin diyet, egzersiz ve ilaç ile tedavisi denenmelidir.

Tabii eğer hastanın vücut kitle indeksi (VKİ) 40’dan yüksek ise ameliyat yapılmalıdır.

Aynı zamanda beden kitle indeksi 35’ten yüksek ve yandaş hastalığa (şeker, kalp yetmezliği, yüksek tansiyon gibi) sahip olup sağlığı tehlike altında olan kişiler için de uygulanabilir.

Hasta 18 yaşın altındaysa ebeveyninden onay almalıdır ve aynı zamanda 18-65 yaş aralığı bu ameliyatı olabilir.

Mide Küçültme Ameliyatının Riskleri Nedir?

Ameliyat donanımlı bir hastanede ve konusunda uzman bir hekime yaptırılmalıdır. Çünkü

• En büyük risk midenin kalan kısmından karın boşluğuna sızma-kaçak olmasıdır. Bu yüzden bir uzmanla ameliyatın gerçekleşmesi gerekir.
  • Ameliyat sonrası mide darlığı görülebilir ancak bu endoskopik genişletme ile giderilir.