Mide Kanseri Cerrahisi

Mide kanseri, göğüs kafesinin hemen altında yer alan midede gelişir. Mide, her biri mide ana fonksiyonunda, yiyeceklerin sindiriminde özel bir rol oynayan beş doku tabakasından oluşur. Kanser, doku içindeki hücrelerin anormal hale gelmesi ve daha yüksek bir oranda çoğalması ve bir tümörün oluşması ile ortaya çıkar. Mide kanseri bu tabakaların herhangi birinde gelişebilirken, mide asidinin ve diğer sindirim enzimlerinin üretildiği mukozada veya en iç tabakasında daha sık görülür.

Diğer tümör türlerinde olduğu gibi, midedeki tümörler de benign (iyi huylu) veya malign (kötü huylu) olarak ikiye ayrılır. İyi huylu bir tümör tipik olarak vücudun diğer bölümlerine yayılmaz ve genellikle yeniden büyüme olasılığı olmadan cerrahi olarak çıkarılabilir. Diğer yandan, malign veya kanserli bir tümördeki hücreler bazen akciğerler, karaciğer ve kemikler gibi vücudun diğer bölgelerine yayılabilir.

Hastanın durumuna göre mide kanserinde cerrahi, radyoterapi, kemoterapi ve daha az bilinen yöntemlerden birini ya da birkaçını hekimler belirler.

Mide kanserinin yaygınlığı erkeklerde kadınlara göre daha fazladır ve mide kanseri ilerleyen yaşlarda daha çok görülmektedir. Hemen her kanserde olduğu gibi mide kanserinde de tedavinin başarı oranı erken teşhise bağlı olarak yükselir.

Diğer kanser tiplerinde de olduğu gibi mide kanserinde de, hastaların iyi takip edilmeleri, tedaviyi gerçekleştiren ekibin koordineli çalışması son derece önemlidir. Özellikle cerrahi girişimlerde teknolojinin iyi kullanılması ve hekimin tecrübeli olması, kanserli hücrelerin deyim yerindeyse tamamen alınabilmesi için son derece elzemdir. Ayrıca radyoterapi ve kemoterapi alan hastaların bağışıklık sistemleri zayıflar bu nedenle ameliyatın yapılacağı ve ameliyattan sonra yatılacak olan hastanenin şartlarının iyi olması, hastaların enfeksiyona yakalanmaması ve konforunun sağlanması açısından oldukça önemlidir.  Hospitalizasyonun iyi olmadığı hastanelerde enfeksiyona yakalanan kanser hastaları, zaten zor olan tedavi süreçlerinin yanında, enfeksiyona bağlı olarak gelişen komplikasyonlarla da baş etmek zorunda kalır. Bu durum tedavide başarı şansını düşüreceği gibi hastanın konforunu da düşürür.

Bu nedenle mide kanseri gibi ciddi bir hastalıkla baş etmeye yönelen kişilerin, içinde bulundukları durumu daha da zorlaştırmamak adına hastane ve hekim seçimini özenli bir şekilde yapmaları gerekmektedir.