Mide Botoksu

Botoks, “Clostridium botulinum” isimli bakteriden elde edilir. Enjeksiyon yoluyla vücuda uygulanır. Bu tıbbi bir proteindir ve bu protein, uygulanan bu bölgede bulunan sinirlerdeki elektriksel akımı durdurur. Bu şekilde kasların kasılması 4-6 ay süreyle önlenmiş olur.  Botoks bilindiği gibi estetik alanında, bir takım nörolojik rahatsızlıklarda, bacaklarda ve kollarda, aşırı terlemelerde (hiperhidrosis), bazı göz hastalıkları gibi hastalıklarda kullanılır. Bu gün artık obezite tedavisinde de kullanılmaya başlanmıştır. Mideye yapılan botoks enjeksiyonlarıyla aşağı yukarı 5-6 ayda 5-20 kilo kaybettirir. Bu açlık ve tokluk üzerinde etkili olan midedeki kas ve sinirler üzerinde oluşan blokaj ile bu işlem gerçekleşir. Yani hem kas tabakası etkilenir ve midenin boşalma süresi uzar hem de sinir hücreleri etkilenerek açlık hissi azalır.

Bu İşlem Cerrahi Bir İşlem Midir?

Hayır, bu işlem cerrahi yöntemle gerçekleşmez. Diyet yapamayan insanlar için uygun bir yöntemdir. Kilo vermede başarısız olan ve ameliyattan korkan insanlar için birebirdir.

Mide Botoksu Nasıl Olur?

Mideye endoskopi (gastroskopi) işleminden sonra gerçekleşir. Mideye endoskopi uygulanmadan önce hastaya sakinleştirici verilir. Ucunda kamera bulunan boru şeklindeki endoskopi ile mideye bakılır ve botoks enjeksiyonu uygulamasına başlanır.

Mide Botoksu Ne Kadar Sürede Olur?

Mide botoksu yapılma süresi oldukça kısa ve pratiktir. Ancak bazı özelliklere de dikkat edilmelidir.

• Önce gastroskopi işlemi yapılır.
  • Midede bir problem olup olmadığına bakılır. Eğer bir problem yoksa botoks işlemine geçilir.
  • Mide botoksu yaklaşık 20 dakika sürer.
  • Hasta normal hayatına hemen başlayabilir.
  • Mide botoksu sırasında mideye yapılan enjeksiyon mide kasını hareketsiz hale getirir. Mide kasları çalışamadığı için midedeki yiyeceklerin öğütülmesi uzun sürer. Bu yüzden hasta açlık hissetmez.
  • Ghrelin denilen açlık hormonu midenin fundusundan salgılanır. Yapılan enjekiyonla açlık hormon seviyesi düşer.
  • Ancak bu tabii ki yeterli değildir. Her şeye rağmen hastanın günlük yeme alışkanlığını değiştirmesi, hareketli bir hayat sürmesi gerekir.

Mide Botoksunu Kimler Yaptıramaz?

• Botoks alerjisi olanlar yaptıramaz.
  • Mide ülseri olanlar,
  • Gastriti olanlar,
  • Oniki parmak bağırsağı olanlar

Botoksun tekrarlanıp tekrarlanmaması hastanın durumuna bağlıdır.