Leke Mezoterapisi

Ciltte oluşabilecek lekelerin birden fazla nedeni bulunmaktadır. Bu lekeler kimi zaman sivilce sonrasında deride kalmaktadır. Kimi zamanda yaşlanmaya bağlı olarak kendilerini göstermektedir. En çok karşılaşılan cilt leke türlerinden biri ise güneşin neden olduğu cilt lekelenmeleridir. Oluşan lekelenmeleri ortadan kaldırmak için birden fazla leke tedavi yönteminin olduğu bilinmektedir. En etkili ve geçerliliğini en uzun süre koruyan leke tedavi yöntemlerinden biri ise leke mezoterapisidir.

Leke Mezoterapisi Özellikleri

Mezoterapi genel manada farklı türden ilaçların birleştirilerek deri altına enjekte edilmesi ile gerçekleştirilen bir tedavi yöntemidir. Leke mezoterapisinde de sistem bu şekilde ilerlemektedir. Leke mezoterapisi lekelerin tedavisinde etki sağlayacak farklı ilaçların bir kokteyl haline getirilmesi ile başlamaktadır. Ardından kokteyl haline getirilen bu ilaçlar sorunlu bölgelere enjekte edilmektedir. Mezoterapi enjektör yardımı ile yapılan bir tedavi biçimi olduğu için kişilerin bir acı duymalarını engellemek tedavi bölgesini kremlerle uyuşturarak sağlanmaktadır.

Leke mezoterapisinin kaç seans olacağı ve bu seansların aralıkları doktor tarafından belirlenmektedir. Seansların belirlenmesinde hastaların lekelerin boyutları, lekelerin vücudun hangi bölgesinde bulunduğu ve mezoterapinin yanında herhangi bir tedavi daha uygulanıp uygulanmaması gibi faktörler etki etmektedir. ancak ortalama olarak leke mezoterapilerinin on günde beş ila altı seans arasında uygulandığını söylemek mümkündür.

Leke mezoterapisi bir iyileştirme yöntemidir. Bu sebepten ötürü seansın sona etmesinden hemen sonra gözle görülür bir sonuç elde edilmemektedir. Fakat ilerleyen zaman dilimlerinde leke mezoterapisine başvuran kişiler sonuçlardan memnun kalmaktadır. Bu sistem için lekelerin oluşmasına neden olan unsurlardan da uzak kalınmalıdır. Güneş lekelerine karşı leke mezoterapisi uygulanan birey kendini güneşe karşı korumalıdır. Cildin temizliğini ve bakımını aksatmadan yapıp cilde ihtiyacı olan nemi kazandırmak bu dönemde oldukça önemlidir. Mezoterapi kokteylinin içerisinde bulunan ilaçlar ve vitaminler cildin içerden beslenmesini sağlamaktadır. Bireyler bu beslenmeyi dışardan da destekleyerek leke mezoterapisinden alınacak olan faydayı maksimum seviyelere çıkarabilmektedir. Gerekli özeni gösterip ciltlerine dikkat eden bireylerin lekelerinden leke mezoterapi tedavisi sayesinde kurtuldukları bilinmektedir. Bu sistem cildi yenilediği için alınan sonuçlar da oldukça uzun soluklu ve kalıcı sonuçlardır.