Kondilom Tedavisi

Condilomlar halk arasında siğil olarak bilinir ve genellikle genital bölgede yani bikini bölgesi tabir edilen bölgede oluşurlar. Condilomlara insandan insana bulaşan virüslerin neden olduğu oluşumlardır. İlk başlarda çok küçük ve sivilceye benzer şekilde belirirler bu aşamada hem hasta fark etmez hem de göz ile tanı koymak çok güçtür. İlerleyen aşamalarda kültür mantarı gibi veya karnabahar tarzı bir görünüm oluşturarak büyürler ve bu aşamalar da yayılma eğilimi de gösterebilirler.

Bu siğillere genelde HPV yani human papilloma virus adı verilen bir virus yol açar. Bu virusun insandan insana nasıl bulaştığı konusunda çeşitli teoriler bulunmaktadır fakat cinsel yolla bulaştığı hususuna kesin gözü ile bakılmaktadır. Bunun dışında kullanılmış jiletlerden, klozet kapağına kadar farklı tezler bulaşma yolu olarak ileri sürülmektedir ancak bunlar kesin olarak çürütülebilmiş ya da kanıtlanabilmiş değillerdir.

HPV yani human papilloma virus (insan papillom virusu) birçok insan için utanç verici ve son derece rahatsız edici olabilir. Cinsel yaşamı önemli ölçüde engeller çünkü eğer hpv’niz var ise partnerinize de bulaştırabilirsiniz. Cinsiyet fark etmeksizin tüm insanlarda enfeksiyona yol açan hpv gebelik için de son derece tehlikelidir. Üstelik hpv taşıyan herkeste siğiller görülmeyebilir. Özellikle günümüzde gelinen durum, A.B.D.’de yapılan çalışmalara göre yaşlıları bir kenara bıraktığınızda genç nüfusun neredeyse %70’i enfekte olduğu gözlemlendiğinden, son derece vahimdir.

Condilomlar edilmediği takdirde kadınlarda rahim ağzı kanseri riskini önemli ölçüde arttırmanın yanı sıra hem erkeklerde hem kadınlarda yayılma ve artma eğilimi gösterebilirler. Kondilomların tedavisinde ise farklı yöntemler izlenebilir. Bunlar condilomların sayısına, büyüklüğüne ve yerine göre değişiklik gösterirler ve size uygun tedavi hekiminiz tarafından belirlenir.

En eski ve radikal tedaviler kondilomların cerrahi olarak uzaklaştırılması ya da koter denilen yüksek sıcaklıklara ulaşan cihaz yardımı ile yakılması/dağlanmasıdır. Bu yöntemlerin çeşitli handikapları vardır ki en başta lokal anestezi gerektirmeleri ve izlere neden olmaları bu handikapların başında gelir. Cerrahi olarak uzaklaştırılmasının başka bir handikabı ise tekrarlama riskinin olmasıdır.

Diğer bir yöntem ise kriyoterapi adı verilen yöntemle condilomların dondurulmasıdır. Bu yöntem uygulanırken lokal anestezi uygulanmasına gerek yoktur. Uygulama sırasında ağrı hissi oluşmaz. Uygulama sonrası gözle görülür bir iz de kalmaz. Ancak bu yöntemde büyük siğillerin tek seferde dondurulması mümkün olmayabilir. Birden çok seansa ihtiyaç duyulabilir. Kriyoterapi condilomların tedavisinde kolay ve zahmetsiz olması nedeni ile en çok tercih edilen yöntemdir.

Condilomlarda çok ileri ve tekrarlayan vakalarda ise cerrahi olarak alınan kondilom laboratuarlara gönderilerek kişiye özel aşı hazırlatılabilir ve farklı yöntemlerle beraber uygulanabilir. Böylelikle bağışıklık sisteminin de virüsle savaşması sağlanmış olur ve daha kesin sonuç alınır. Ancak bu zahmetli prosedüre erken teşhis ile tedavi edilen vakalarda ihtiyaç duyulmaz.