Kıl Dönmesi Tedavisi

Kıl dönmesi özellikle kalça kısmında farklı nedenlerden ötürü dökülen kılların zamanla deri altına girerek, bölgede açılan oluklarda enfeksiyon oluşturmasıdır. Bölgede oluşan bu enfeksiyon zamanla ağrıya, akıntıya, apseye neden olabilmektedir. Kıl dönmesi sorunu yaşayan bazı insanların kıl dönmesinin kendisinden önce neden olduğu bel ağrısından şikayet ettiği dahi görülmüştür.

Taksi, dolmuş şoförleri gibi oturarak çalışan insanlarda zamanla oturma pozisyonunun kaykılarak oturma şeklini alması nedeni ile kalça bölgesinde oluşan gerilmeye bağlı olarak cilt üzerinde doğal olarak bulunan deliklerin genişler. Genişleyen bu deliklerden içeri normalde girmemesi gereken kıllar girer ve bu bölgedeki keseyi enfekte eder. Her ne kadar mesleklere göre sıkılığı değişse de başta genç erkekler olmak üzere hemen herkesin yakalanabileceği bir rahatsızlıktır.

Gençlerin hastalığa daha sık yakalanmasının nedeni değişen hormonal denge nedeni ile cildin sivilce akne gibi rahatsızlıklara daha sık yakalanmasına neden olan hassaslaşmasıdır. Genç erkek nüfusunun da eskiye nazaran günümzde daha az hareket edip daha çok oturduğunu göz önünde bulundurursak hastalığın sık görülür olmasının nedeni ortaya çıkmış olacaktır. Kıl dönmesi vakalarında vakaların yalnızca %5’i kuyruk sokumu dışındaki bölgelerde görülmekte olup bu vakalar daha çok problemli cilt yapısına sahip olan ve çok terleyen insanlarda görülmektedir.

Kıl dönmesinde kalçadaki kist içindeki kılların çekilmesi yöntemi tam bir tedavi değildir. Geçici bir rahatlama sağlasa da tam tedavi ancak kist olduğu bölgenin tamamen uzaklaştırılması ile mümkün olabilmektedir. Bu noktada kiste ve büyüklüğüne göre farklı yöntemler izlenir. Bölgede oluşacak doku kaybı civarında bulunan yağların alınan dokunun yerine kaydırılması ile giderilir.

Kıl dönmesi ameliyatı genel anestezi altında yapılan ve operasyon sonrası bakımı nedeni ile de zahmetli bir süreçtir. Ancak kıl dönmesinin kesin tedavisi olduğu ve kıl dönmesinin yaşam konforunu çok fazla düşürdüğü göz önünde bulundurulduğunda, ameliyat ve sonrası için çekilen zahmet pek de önemli kalmaz. Bu yüzdendir ki kıl dönmesi ameliyatı geçiren insanlar, hem sürecin zorluğundan hem de ameliyatın ne kadar iyi sonuç verdiğinden bahsederler. Adeta ol da kurtul tavsiyesinin en kesin geldiği konulardandır denilebilir kıl dönmesi ameliyatı için.