Diş Sıkma / Diş Gıcırdatma (Bruksizm) Tedavisi

• Pek çok insan farkında olmadan uyku sırasında dişlerini sıkmakta ya da dişlerini gıcırdatmaktadır. Yalnız yaşayan insanların bu durumu fark etmeleri daha uzun zaman almaktadır. Bir bireyin diş gıcırdatma probleminin olup olmadığını anlamasının çeşitli yolları bulunmaktadır. Diş sıkması ya da diş gıcırdatması çeşitli belirtilerle kendini göstermektedir. Örneğin bruksizm rahatsızlığına sahip kişilerin yemek yerken ya da esnerken çene kemiklerinden sesler gelmektedir. Bazı durumlarda bu rahatsızlığın tespit edilmesi diş doktorları aracılığı ile yapılmaktadır. Çünkü diş gıcırdatma ve diş sıkma problemleri olan hastalar dişlerine büyük oranlarda zarar vermektedir.

Diş Sıkma / Diş Gıcırdatma Tedavisinin Özellikleri

Bu hastalığın birden fazla tedavi yöntemi bulunmaktadır. Fakat en çok tercih edilen ve en çok fayda sağlayan tedavi yöntemlerinden biri botoks uygulaması ile yapılan tedavilerdir. Bu botoks biçiminin birden fazla isimle anıldığı bilinmektedir. Çene botoksları ya da bruksizm botoks da diş sıkma ve diş gıcırdatma tedavilerinde kullanılan botoksun değişik isimlerinden biridir.

Bu tedavi yönteminin klasik botoks uygulamalarından herhangi bir farkı bulunmamaktadır. Oldukça ince uçlu olan botoks iğneleri çene kemiğindeki rahatsızlık yaşayan kaslara müdahale etmektedir. Bu botoksun yapıldığı alan çene kemiğini ve çene kaslarını içerdiği için işinde uzman bir doktor tarafından yapılması gerekmektedir. Çünkü botoksun miktarı ve tam olarak hangi bölgelere uygulandığı hastalığın tedavisi açısından büyük bir önem arz etmektedir. botoks miktarında yapılan hataların işlem sonrasında çiğneme kaslarında hissizliğe neden olabileceği unutulmamalıdır. Bu da botoks işlemini yapacak olan doktorun uzmanlığının önemini bir kez daha ön plana getirmektedir. İşlem sona erdikten sonra hastaların genel botoks uygulamalarında dikkat ettikleri hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir. Bruksizm botoksu sonrasında aşırı sıcak ya da aşırı soğuk mekanlara gidilmemelidir. Ayrıca yüz masajı gibi konular da doktora danışılmadan yapılmamalıdır.

Botoks sonrasında diş gıcırdatma ve diş sıkma problemlerinin ortadan kalktığı bilinmektedir. Kişiden kişiye değişmekle beraber bruksizm botoksunun etki süreci dokuz aydan bir seneye kadar uzayabilmektedir. Botoksun etkisini yitirdiği zaman yenilenmesi hastalara aynı konforu yaşatmaktadır.