Hemoroid (Basur) Tedavisi

Anal fistülün ne olduğundan başlamak gerekirse eğer ,anal fistül anüste yarıklar ya da çatlaklar oluşma durumudur. Anüs ise dışkılama yapılan delik olarak tanımlanabilir. Anal fistül hastanın konforunu yüksek derecede bozabilen, istirahat gerektiren yani günlük hayatın sürdürülmesine engel olabilen bir rahatsızlıktır. Anal fistüller, anüste dışkının tutulmasını sağlayan ve tıpkı dudaklardaki gibi çember şeklinde olan sfinkter tabir edilen kaslarla olan ilişkisine göre sınıflandırılı ve bunlar; İntersfinkterik Fistüller, Transfinkterik Fistüller, Suprasfinkterik Fistüller, Ekstrasfinkterik Fistüller’dir. Bu tiplendirmenin yapılma esasları biraz karışık olduğundan bunlara tek tek değinmeye gerek görmedik.

Fistül hastalığında dışkılama sırasında ağrı, ayakta azalırken otururken zonklamaya dönüşen ağrı, deride yarık görülmesi, anüste kötü kokulu akıntı olması, dışkılama sırasında kanama olması gibi belirtiler görülür. Dışkılama sırasında kanama ve ağrı olması nedeniyle hemoroid ile de karıştırılabilir.

Anal fistülde ne yazık ki antibiyotik veya başka kremlerle yapılacak tedavi girişimleri hastalığı ortadan kaldırmamaktadır. Bu nedenle diyebiliriz ki anal fistülün tedavisi cerrahidir. Ancak cerrahi tedavinin başarılı olması için fistülün tiplendirmesinin doğru yapılması son derece elzemdir. Her ne kadar anal fistülün teşhisi göz ile yapılan muayene sonucu konulabilse bile tiplendirmesinde lazım olan muayenede yardımcı ekipmanlardan yani teknolojiden faydalanır. Bu noktada Mr dahi tercih edilebilir. Tiplendirmenin yapılması çok önemlidir dedik çünkü doğru cerrahi yöntemini hekiminizin repertuarından seçebilmesi için tiplendirmenin de doğru yapılması gerekmektedir. Ancak doğru yapılmış bir tiplendirme ile doğru tedavi yöntemi seçilebilir ve tedavinin hedefi olan fonksiyon kaybına yol açmadan akıntının kesilmesine bu şekilde ulaşılabilir.

Anal fistülün tedavisi ancak ve ancak cerrahi yöntemle mümkün olduğu halde tekrarlama olasılığı vardır. Başarılı bir tedavi olması yani gaz ve dışkı tutma yetisinin kaybedilmeden fistüllün iyileştirilebilmesi için tanının teknolojik ekipmanla doğru bir şekilde konması şarttır. Bunun dışında tecrübeli bir hekim tarafından doğru konulan tanıya göre seçilen doğru tedavi yöntemi ile tekrarlama ihtimali en aza indirilmiş olur.

Anal fistülün varlığından şüpheleniyor iseniz hekime başvurmayı geciktirmemekte fayda var zira erken teşhiste ilerlemeden tedavi edildiği takdirde sonuca ulaşmak sizin açınızdan daha rahat olacağı gibi anal fistülün neden olabileceği başka hastalıklara da yakalanma ihtimali azalmış olur.